Camouflage powracają po 10 latach na jedyny koncert do Polski!
Formacja, która uznawana jest za jeden z najważniejszych zespołów nurtu synth-pop wystąpi 26 marca 2025 w klubie Palladium w Warszawie.
Ten wyjątkowy koncert odbędzie się w ramach trasy „Rewind to The Future and Goodbye”, podczas której Zespół będzie wykonywał utwory wybrane z całego katalogu singli oraz albumów studyjnych z lat 1987-2015.
Bilety w przedsprzedaży w cenie:
150 PLN – I pula
160 PLN – II pula
dostępne od dnia 29.08.2024 poprzez bileterie:
ticketmaster:
https://www.ticketmaster.pl/event/camouflage-bilety/38191
eventim:
https://www.eventim.pl/event/camouflage-palladium-19141022/
klub Palladium:
Był rok 1988. W jednej ze swoich kultowych audycji śp. Tomasz Beksiński powiedział, że oto chciałby zaprezentować słuchaczom dość nieoczekiwanie bo raptem nieco ponad pół roku po albumie „Music For The Masses” nową płytę formacji Depeche Mode… Została nadana połowa tego nowego albumu, i co…? I prawie wszyscy słuchacze stwierdzili, że to nowe dzieło jest świetne choć faktycznie ujrzało światło dzienne dość nieoczekiwanie szybko… Dopiero w połowie audycji prowadzący uświadamia odbiorcom, że był to tylko niewinny żart z jego strony gdyż przedstawił jak to sam określił „kamuflaż grupy Depeche Mode” tj. nową, młodą formację z Republiki Federalnej Niemiec czyli właśnie Camouflage pod wodzą Markusa Meina, Olivera Kreyssiga oraz Heiko Maila. Album „Voices & Images” z 1988 bo o nim tu mowa pozostał do tej pory jednym z niewielu dzieł muzyki tego gatunku, które w opinii fanów i krytyków dorównywały największym dokonaniom czwórki z Basildon i do dnia dzisiejszego nie zestarzał się ani o włos. Pochodzące z niego kompozycje „That Smiling Face”, „Neighbours”, „Stranger’s Thoughts” a przede wszystkim wydany na singlu jeszcze w 1987 „The Great Commandment” przeszły już bezapelacyjnie do klasyki nurtu synth-pop. Album ad samego początku trzyma bardzo wysoki poziom muzyczny, tekstowy oraz aranżacyjny (np. poprzez dodanie brzmienia trąbki w klimatycznym utworze instrumentalnym „Music For Ballerinas” lub aranżacji w stylu walca w poruszającym „I Once Had a dream” aż do niesamowitej kompozycji instrumentalnej „Pompeji”, która go zamyka.
Każda następna płyta formacji była inna od poprzedniej. Drugi album zatytułowany „Methods of Silence” został wydany już w 1989 roku i zawierał muzykę nieco bardziej „pastelową” jeśli chodzi o brzmienie i produkcję. To właśnie z niego pochodzi chyba największy przebój zespołu „Love is a Shield”. Po odejściu w 1990 Olivera Kreyssiga muzycy eksperymentowali również z klasycznym popem m.in. dzięki wykorzystaniu brzmienia akustycznej perkusji oraz motywów gitarowych (album „Meanwhile” 1991) oraz muzyką ambient i trans (płyta „Spice Crackers” 1995). Natomiast albumem, który w opinii fanów po części dorównał debiutowi był „Bodega Bohemia” z 1993. Teledysk do pochodzącej z niego popularnej kompozycji „Suspicious Love” można było dość regularnie oglądać w owym czasie na stacji MTV. Płytę zamyka przepiękny ponad 8 minutowy utwór „In Your Ivory Tower”, w którym panowie pokazali swój kunszt kompozytorski oraz pomysłowość aranżacyjną w bardziej progresywnych barwach. Po kilkuletniej przerwie w działalności Camouflage powracają w 2003 ponownie jako trio dobrze przyjętą płytą „Sensor”, z której pochodzi ich następny duży przebój „Me & You”. W ramach trasy promującej bardzo dobry i spójny muzycznie krążek „Relocated” z 2006 zespół po raz pierwszy odwiedza polską publiczność podczas koncertu w Krakowie. Następnie po dłuższej przerwie powracają w ramach promocji wspaniałego albumu „Greyscale” z 2015, z którego pochodził przebój „Shine”. Wówczas odwiedzają po raz pierwszy Warszawę dając niezapomniany koncert w klubie Progresja.
Jak tym razem zaprezentują się na scenie? Jakie klasyczne utwory zagrają polskiej publiczności po wielu latach przerwy? Wszystkiego dowiemy się na wiosnę 2025.
Zapraszamy,
HQ44
Camouflage – dyskografia (albumy studyjne):
„Voices & Images” (1988), „Methods Of Silence” (1989), „Meanwhile” (1991), „Bodega Bohemia” (1993), „Spice Crackers” (1995), „Sensor” (2003), „Relocated” (2006), „Greyscale” (2015).